Veranderen, stapje voor stapje..

Deel op:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Verandering, we zijn er met z’n allen al best een beetje aan gewend, vind je niet? We kunnen lekker meebewegen met de markt, we zijn flexibel, we proberen graag nieuwe dingen. Ja hoor, we kunnen best met verandering overweg. 

Totdat je meer wilt of moet veranderen en je in een soort wervelwind beland, waardoor de impact veel groter is dan gedacht. Dit vraagt veel van je, overzicht en controle behouden wordt lastig, hoe ga je daar mee om? Wees gerust, je bent niet de enige die daar moeite mee heeft. Wij zien ook bij ondernemers dat wanneer alles tegelijkertijd verandert, het steeds moeilijker wordt om dit tot een goed resultaat te brengen. Helemaal als het gaat om marketingzaken. 

Het probleem is dat we graag te veel willen, dit gaat vaak gepaard met de instelling “als we het doen, dan willen we het goed doen en meteen alles aanpakken”. En daar zit natuurlijk een kern van waarheid in. Want ja: je wilt het goed doen, en ja: je wilt alles doen.. uiteindelijk. Echter, het goed kunnen doen heeft een voorwaarde in zich. Deze voorwaarde is dat je het stapje voor stapje doet, met de stip op de horizon en een duidelijk doel waar je naartoe werkt. Daarbij is het belangrijk om bij elke stap dat doel in gedachten te houden zodat je werkt op basis van een strategie, niet om maar dingen te veranderen of incidenteel te verbeteren. Waar wil je bijvoorbeeld staan over 5 jaar en wat wil je bereiken met de tussenliggende stappen? 

Denk jij weleens na over die stip op de horizon en hoe je daar kan komen? Of zie je op tegen alle veranderingen die daar tussenin staan? Het hoeft niet moeilijk te zijn, klein beginnen en stapje voor stapje verder werken. Misschien vind je dat jouw logo of website weleens een oppepper kan gebruiken, of wil je weleens wat anders doen dan de standaard berichtjes voor klanten.

Of weet je eigenlijk nog steeds niet goed wat jouw bedrijf anders maakt en hoe je dat goed kan laten zien? Je kan het ontwijken, totdat de wervelwind toeslaat en je moet veranderen…

Gerelateerde artikelen:

Creatief ondernemer Ron Simpson: ‘Natuurlijk gaat het weleens fout, en wat dan? Ik heb nog zoveel ideeën’

Creatief ondernemer Ron Simpson: ‘Natuurlijk gaat het weleens fout, en wat dan? Ik heb nog zoveel ideeën’

Business Insider Nederland – 28 januari 2021 The Eclectic Gamechanger: Ron Simpson In deze serie vertellen we de verhalen van…
Veranderen, stapje voor stapje..

Veranderen, stapje voor stapje..

Verandering, we zijn er met z’n allen al best een beetje aan gewend, vind je niet? We kunnen lekker meebewegen…
De ondernemersles: "Investeer juist in marketing tijdens de crisis"

De ondernemersles: "Investeer juist in marketing tijdens de crisis"

NU.nl – 12 oktober 2020 Voor ondernemen geldt: al doende leert men. In De ondernemersles delen ondernemers hoe zij zelf door schade…

Creatief ondernemer Ron Simpson: ‘Natuurlijk gaat het weleens fout, en wat dan? Ik heb nog zoveel ideeën’

Veranderen, stapje voor stapje..

De ondernemersles: “Investeer juist in marketing tijdens de crisis”

Investeren in marketing. Ja of nee?

Maak kennis
met WIJ

Laten we eens sparren over nieuwe ideeën, nieuwe producten en uitdagingen. Wij zijn er voor ondernemers die continuïteit in hun communicatie belangrijk vinden en dit samen met ons willen gaan doen. 

Bezoek ons

Mail ons

Bel ons

Neem contact op